Stress snel verminderen

Ervaringen met Supplementen

Zorgen voor je mentale en fysieke gezondheid op de lange termijn is een belangrijk onderdeel van stressmanagement. Er is echter niet altijd tijd om een ​​dutje te doen, een wandeling te maken of te lezen een roman. Hier zijn 25 snelle manieren om stress te verminderen in 5 minuten minuten of minder. Er zijn veel manieren om stress te verlichten, waaronder het eten van chocolade en mediteren.

Adem

Het kan uw hartslag en bloeddruk verlagen door langzaam en diep adem te halen. Pranayama-ademhaling is een yogatechniek waarmee u door slechts één neusgat per keer kunt ademen. een keer. Het kan helpen bij angst. Pranayama-ademhaling is een yoga-oefening waarbij je maar door één neusgat tegelijk hoeft te ademen. Dit kan worden gebruikt om angst te verminderen. Er wordt aangenomen dat het vergelijkbaar is met acupunctuur omdat het lichaam en geest in evenwicht brengt.

Luister naar muziek

Het maakt niet uit welk nummer je zingt, het kan ervoor zorgen dat alles beter lijkt. Luisteren naar muziek in het openbaar kan je helpen om uit een slecht humeur te komen. Klassieke muziek kan een geweldige manier zijn om te ontspannen voor het slapengaan.

Maak een korte wandeling

Maak een korte wandeling rond het blok als je je overweldigd voelt. Je zult de voordelen voelen van wat tijd en oefening alleen, evenals een kans om helder te denken.

Zoek de zon

Jij kan je opbeuren door naar buiten te gaan als het zonnig is. Fel licht kan een effectieve behandeling zijn voor mensen die aan een depressie lijden. Het kan mensen overigens ook goed opvrolijken. Of je geïnteresseerd een volledig artikel op restilen, kijk hier.

Trakteer jezelf op een handmassage

Als je geen professionele masseuse in de buurt hebt, doe dan een handmassage om onmiddellijk te ontspannen en een bonzend hart te kalmeren. Handen kunnen over het algemeen veel spanning dragen. Gebruik lotion om op de spieren aan te brengen voor stressverlichting in de nek, schouders en hoofdhuid.

Achteruit tellen

Als de zorgen hoogtij vieren, tel dan langzaam tot 10 en dan weer terug om te kalmeren. Het is moeilijker om in paniek te raken over een aanstaande examen of sollicitatiegesprek als je bezig bent te onthouden welk getal vóór zeven komt.

Rekken

Opstaan ​​voor een snelle stretch kan de spierspanning verlichten en u helpen ontspannen tijdens een stressvolle werkdag. Probeer een schouder roll-out of een borst-opening stretch direct vanaf de bureaustoel.

Je kunt met je voeten over een golfbal wrijven

U kunt een spontane, ontspannende voetmassage krijgen door uw voeten heen en weer te wrijven over een golfbal.

Sluit je ogen

Als u uw oogleden neerslaat, kunt u even ontsnappen aan een chaotisch huishouden of een druk kantoor. Het is een gemakkelijke manier om weer kalm en geconcentreerd te worden.

Knijp in een stressbal

Gebruik een stressbal om de spanning te verminderen als je collega’s, huisgenoten of chauffeurs in de volgende rijstrook niet wilt wurgen. Het is een eenvoudige, draagbare en niet-gewelddadige methode om spanning te verlichten.

Progressieve Ontspanning

Gespannen? Maak je geen zorgen. Om progressieve ontspanning te bereiken, moet u één spier per stuk aanspannen om te ontspannen. Dit is een uitstekende manier om in slaap te vallen.

Wees alleen

Vijf minuten alleen kunnen je helpen je hoofd leeg te maken en je gedachten te ordenen.

Georganiseerd worden

Stress kan worden veroorzaakt door rommel. Reorganiseer je bureau of tafel om ervoor te zorgen dat je alleen hebt wat je nodig hebt.

Doe wat yoga

Plaats je voeten op de grond, tegen de muur. De Vipariti Kirani yogahouding houdt in dat je op de grond ligt en de benen tegen een muur laat rusten. uitgestrekt tegen de muur. Deze pose is goed voor lichaam en geest.

Eet wat chocolade

Een vierkant van donkere chocolade (of 1,4 ons) kan je zenuwen kalmeren. Pure chocolade helpt het metabolisme te stabiliseren en reguleert het stresshormoon cortisol.

Mediteren

Slechts vijf minuten rustige meditatie is genoeg om de vele voordelen van meditatie. Het is aangetoond dat zelfs twee minuten rustige meditatie per dag stress en depressie kan verminderen. Vind een comfortabele plek op een rustige plek, concentreer je op je ademhaling en voel dat die angsten beginnen te verdwijnen .

Knuffel met een huisdier

Na een zware dag, lekker wegkruipen met een huisdier. Huisdieren kunnen het gevoel van eigenwaarde en helpen bij sociale afwijzing.

Kauwgom

Een kauwgom is een verrassend snelle en gemakkelijke manier om stress te verslaan. Ongeacht de smaak, slechts een paar minuten kauwen kan angst verminderen en de cortisolspiegel verlagen.

Drink Groene Thee

L-Theanine kan worden gevonden in groene thee. Het is bekend dat het helpt om woede te verminderen. Kook het water, giet het eruit en neem een ​​rustgevende slok.

Lach

Lachen is een dwaze manier om stress te overwinnen. Maar hier zit wetenschap achter. Een hysterische aanval kan de bloedstroom verhogen en de immuniteit versterken. Bekijk deze YouTube-video met een hilarische pianospelende mopshond. voor een snelle oppepper .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: